tlo header min

plus car godziny otwarciaGodziny otwarcia
pn.-pt. 9:00 - 17:00 | sob. 9:00 – 14:00

Elektryczny hamulec postojowy EPB ze zintegrowanym aktywatorem staje się najpopularniejszym rozwiązaniem wybieranym prze producentów samochodów!

Znawcy tematu prognozują zaniknięcie w najbliższym stuleciu konwencjonalnego hamulca ręcznego. Już w 2015 r. co piąte AUTO produkowane w Europie będzie wyposażone fabrycznie w EPB- elektryczny hamulec postojowy.

Tym samym również systemy hamulca elektrycznego przejdą ewolucje, gdzie zintegrowana motoryka uruchamiająca działanie hamulca postojowego w zacisku (CI- Caliper Integrated) wygra z systemami mechanicznego uruchamiania za pomocą linki cięgła (CP- Cable Puller).
W ciągu następnych 5 lat, udział systemów CI (Caliper Integrated) uzyska udział aż 80% na światowym rynku EPB ? elektrycznego hamulca postojowego.

EPB ? jest znacznie prostsze i szybsze w montażu, oszczędza tak dziś cenne miejsce w pojeździe i przede wszystkim umożliwia uzyskanie wielu dodatkowych funkcji w pojeździe. Na przykład EPB będzie odpowiedzialne za zablokowanie kół samochodu po wyłączeniu silnika lub wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki samochodu. Także system Stopp-Start współpracuje ściśle z elektrycznym hamulcem postojowym. Szczególnie komfortowa jest pomoc EPB w ruszaniu i podjazdach na wzniesieniach. Nawet w sytuacjach krytycznych, gdyby nagle zawiodły hamulce w pojeździe, można wykorzystać EPB do wyhamowania.

Przy wyborze oleju silnikowego najczęściej kierujemy się zaufaniem do marki, ceną oraz skutecznością ochronną silnika. Przede wszystkim jednak powinniśmy przestrzegać zaleceń producenta pojazdu. Oleje są jednym z tych czynników, które decydują o stanie technicznym silnika. Dlatego warto o nich wiedzieć więcej.

Kiedy spojrzymy na etykietę oleju silnikowego, to poza dobrze wyeksponowanym logo producenta, które dla wielu jest wyznacznikiem jakości, najważniejsze dla nas powinny być: rodzaj oleju, jego lepkość oraz klasyfikacja jakościowa. W dalszej kolejności kierujemy wzrok dopuszczenia i rekomendacje producentów. Inne, bardziej szczegółowe informacje producenci olejów prezentują w kartach technicznych swoich produktów. Przedstawiona w nich charakterystyka fizykochemiczna również może nam podpowiedzieć, jaki olej silnikowy będzie najlepszy w eksploatacji.
Najczęściej źródłem takich informacji są strony internetowe producentów oraz telefoniczne centra pomocy technicznej. W przypadku producenta olejów Mobil 1 są nimi witryna www.mobil.pl lub www.mobil-1.pl oraz infolinia techniczna 0 800 44 11 603.

ZF Parts

Mija 25 lat od chwili, w której koncern ZF wypuścił na rynek swój pierwszy układ kierowniczy ze wspomaganiem, uwzględniający prędkość poruszania się pojazdu - ZF Servotronic.

W ciągu ćwierćwiecza, firma wyprodukowała 11 milionów takich układów. Teraz stanowią one wyposażenie fabryczne samochodów produkowanych przez 13 międzynarodowych koncernów motoryzacyjnych. Są również ważnym elementem w ofercie części zamiennych ZF Services.

Układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym pojawiły się w latach pięćdziesiątych XX wieku. Już wówczas zostały uznane za rozwiązanie dające duży komfort kierowcom, zwłaszcza w ciężkich pojazdach użytkowych.
Ówczesny rozwój techniki narzucał jednak swoje ograniczenia. Przy większych prędkościach działanie układu wspomagania okazywało się zbyt miękkie i nieprecyzyjne, często prowadząc do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Stworzenie, wraz z upływem lat, układu wspomagania uwzględniającego aktualną prędkość poruszania się pojazdu, okazało się strzałem w dziesiątkę.
Układ ZF Servotronic wszedł do masowej produkcji w 1986 roku.
ZF Servotronic w pełni dostosowuje siłę wspomagania do prędkości pojazdu. Przy niskiej prędkości (np. manewry na parkingu wymagające wielu ruchów kierownicą) siła wspomagania jest maksymalna. Przy wyższej - jest redukowana, co daje możliwość zachowania dużej precyzji działania układu i pozwala zachować pełną kontrolę nad pojazdem.

NORA to szeroki program sprzedaży stworzony przez koncern Volkswagen i funkcjonujący obecni pod tą nazwą w niemal całej Europie. NORA to skrót od Niezwiązany z Organizacją Rabatowo uprzywilejowany odbiorca. Są to przede wszystkim odbiorcy oryginalnych części, którzy nie należą do organizacji handlowej sieci Volkswagen. Otrzymują oni od Partnerów Serwisowych Volkswagen rabaty na zakup oryginalnych części marek Volkswagen, Audi oraz Volkswagen Samochody Użytkowe.

Zwycięzca testu.

Oryginalne wycieraczki szyb Aero wzorcowo spełniają swoje zadania - wycieranie i zmywanie przedniej szyby - w wielu warunkach takich jak deszcz, woda rozbryzgowa, śnieg, mgła i lód. We wszystkich warunkach ramowych rezultaty wycierania były zawsze bardzo dobre. Świadczy o tym aktualny test porównawczy DEKRA.

DEKRA Certyfication GmbH ze Stuttgartu poddała Oryginalne wycieraczki Aero marki Volkswagen testowi porównawczemu produktu. Testowana była oryginalna część dla Golfa V (numer artykułu 1K0 998 002 A) oraz płaskie pióra wycieraczek innych producentów, mianowicie wycieraczki Aero firmy Bosch (A 936S), SWF (119 355), Champion (KF60E), Cartrend (UB1) i Würth (4 601).

wynn's

Każdy z nas wie, jak ciężki potrafi być sezon zimowy dla naszych pojazdów. Przygotowanie samochodów do zimowej eksploatacji jest dla nas zabiegiem często w ogóle nie branym pod uwagę i często niedocenianym a jak jest on ważny możemy się przekonać podczas porannych zimowych trudności z uruchomieniem samochodu przez np. zamarzniętą wodę w układzie paliwowym czy też zablokowanym układem paliwowym w silnikach Diesla przez kryształki parafiny. Powyższe problemy mogą zostać wyeliminowane przez prewencyjne i systematyczne stosowanie środków chemicznych firmy Wynn's, które pozwalają rozwiązać powyższe usterki pojazdów.


Pierwszym problemem z jakim często spotykają się użytkownicy pojazdów szczególnie wyposażonych w silniki wysokoprężne jest wytrącanie się kryształków parafiny z paliwa, które uniemożliwia start silnika. W okresie zimowym temperatura zewnętrzna spada znacznie poniżej zera. Olej napędowy, który został zatankowany do pojazdu nie zawsze jest odporny na znaczne wahania temperatur co powoduje powolne formowanie kryształków parafiny zawartej w paliwie, blokując jednocześnie filtr paliwa poprzez tworzenie spójnej skorupy z parafiny, która uniemożliwia przepływ paliwa blokując magistrale paliwowe. Konsekwencją tego procesu jest uniemożliwienie startu silnika. W procesie formowanie parafiny blokującej układ paliwowy możemy rozróżnić trzy ważne etapy:

 

Philips X-treme Vision

Philips daje więcej światła
Początek jesieni to trudny czas dla kierowców.
Co raz krótsze dni i pogarszające się warunki na drogach nie sprzyjają dalekim samochodowym podróżom. Teraz jest najlepszy czas, aby zadbać o lepsze oświetlenie pojazdu.

Widzieć i być widocznym to podstawowa zasada bezpieczeństwa na drodze. Kierowcy jednak często o niej zapominają. Najgorsze błędy to nie zmienianie przepalonych żarówek, jazda z zabrudzonymi reflektorami i źle ustawionymi światłami oraz zakup niehomologowanego, które stanowi zagrożenie dla osób jadących z naprzeciwka. A przecież do ponad 60 procent wypadków dochodzi z powodu gorszej widoczności - nocą lub podczas złych warunków pogodowych.

Badajmy wzrok, bo warto.


Trzeba pamiętać, że ludzkie oko nie jest stworzone do takich warunków. W nocy mamy ponad trzykrotnie mniejsza ostrość widzenia, zredukowane pole widzenia i mniejszą zdolność do oceny odległości. Nasz wzrok pogarsza się z biegiem lat, a źrenice stają się mniej przezroczyste. Dlatego potrzebujemy więcej światła by bezpieczniej podróżować. Z badań przeprowadzonych przez firmę Philips wynika, że co trzeci kierowca w Polsce i w Europie ma wadę wzroku i nie jest tego świadomy. Okulistę powinien odwiedzić co czwarty badany. Natomiast u pięciu procent kierowców stwierdzono poważną wadę wzroku. W Europie ma ją co trzeci kierowca. - Wybierając oświetlenie samochodowe należy zwrócić szczególną uwagę na wydajność żarówki, czyli jak jasno świeci, ile daje lumenów z wata. Żarówka emitująca duży strumień świetlny gwarantuje nam większą widoczność i bezpieczeństwo na drodze - komentuje Tomasz Supady, ekspert Philips Automotive.

Perfekcyjnie czysta szyba.

Gdy przednia szyba jest zabrudzona, płyn do spryskiwaczy raz z piórami wycieraczek musza zadbać o odpowiednią przejrzystość. Układ spryskiwaczy można wyjątkowo łatwo i wygodnie uzupełniać produktami Rady-Mix. Produkty te ? zarówno całoroczne jak i letnie ? są dostępne również w 5-litrowych opakowaniach.

Gdy przednia szyba jest wyjątkowo mocno zabrudzona, pomaga tylko płyn do czyszczenia o silnym działaniu, bowiem w przeciwnym wypadku pióra wycieraczek po prostu rozprowadzą brud po szybie. Oryginalny płyn do spryskiwaczy firmy Volkswagen ma nie tylko wysoką siłę czyszczenia, lecz także jest optymalnie dostosowany do materiałów, z którymi ma kontakt.

Ochrona silnika w praktycznym pojemniku do uzupełniania.

Silniki muszą być chronione nie tylko zimą przed mrozem, lecz również przez cały rok przed przegrzaniem i korozją. Oryginalny dodatek do cieczy chłodzącej G12 plus plus jest optymalnie dostosowany do silników Volkswagen AG a uzupełnianie układu nowym Ready-Mix jest wyjątkowo szybkie i łatwe.

Wysoka temperatura z procesu spalania i ciepło powstające w wyniku tarcia rozgrzałyby silnik aż do jego zniszczenia. Zapobiega temu ciecz chłodząca odprowadzająca ciepło. Szczególnie niezawodny jest oryginalny dodatek do cieczy chłodzącej G12 plus plus. Podnosi on punkt wrzenia w układzie chłodniczym do 135°C i stabilizuje odprowadzanie ciepła także w ekstremalnych warunkach.